kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Tavada peynirli bazlama


Kahvaltı sofrası için pratik doyumlu Bazlamadan daha güzeli ne ola bilirki ?

2 kişilik yaptığım için un miktarı sizi şaşırtmasın)) 1bardak un ve 1 tatlı kaşığı kabartma tozunu bir kaseye eledim. 2yemek kaşığı sıvı yağ,tuz ekledim, aldığı kadar ilık suyla yumuşacık,ele yapışmayan hamur yoğurdum. 5 dakika dinlenmeye buraktım.
O zamana kadar beyaz peynir parmaklarımın ucuyla ufaladım (isterseniz rendedende geçire bilersiniz).


Dinlenmiş hamuru merdane yardımıyla açtım,ortasına içlik koyup, hamurun kıraklarını bükdüm. Ters çevirerek, hamuru yırtmamaya dikkat ederek, biraz üzerinden oklovayla geçdim.
Önceden isıtılmıştavada o yüz,bu yüz kızarttım (hep orta ateş üstünde).


Tavadan alar almaz hemen üzerine tere yağı sürdüm.
Ya gerçekden kahvaltı sofrası için daha da lezzetli ne ola bilir ?))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder