kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Karıncalar kurabiyesi

 Haşhaşlı tadıyla nefis bir kurabiye tarifi.Neden Karıncalar kurabiyesi sorarsanız resimde kurabiyelere baksanız cevabını anlarsınız. Bu tarifi rus sitesinden aldım,rus mutfağında haşhaş hamur işlerinde sık kullanıyor.Yalnız türk damak tadına göre kurabiye belki biraz sert gele bilir,ben sizlere hamuru yoğururken 1-2 yemek kaşığı ayçiçek yağı koymayı tavsiye ediyorum. Beni sorarsınız,rus mutfağına alışık olduğum için(önce rus kreşi,sonrada rus orta okulunu bitirmişem) ben tarifi aynen yaptım,sıvı yağ koymadan.İşte rusların Haşhaşlı Karıncalar kurabiye tarifini sizlere sunuyorum.



Haşhaşlı kurabiye tarifi için gerekli malzemeler:
100gr teteyağı
1 bardaktan 1parmak eksik tozşeker
5yemek kaşığı yoğurt (150gr) çok sulu olmasın ama
yarım bardak (100gr) haşhaş
2,5 su bardağı un (300gr)
yarım tatlı kaşığı karbonat
1cimdik tuz

1bardak=200ml


 Önce haşhaşı parçalayıcıdan geçirmek,amma tam un haline döndürmeyin.


Geniş bir kasenin içine oda sıcaklığında tereyağı ve tozşekerini koyun.Tahta kaşık yardımıyla yağla şekeri birbirine tam karışacak hale getirin.Bu tarifde mikser kullanmıyoruz.

Sonra kaseye oda sıcaklığında yoğurtu koyun ve yine kaşıkla iyice karıştırın.


Parçalanmış haşhaşıda ilave ediyoruz ve karıştırıyoruz.


Şimdi un,karbonat ve tuz ilave ediyoruz.Unun tamını koymayın,2bardağı ekleyin ve yoğurmaya başlayın,gerekirse kalan yarım bardağı yavaş yavaş ekleyin.


Hamuru uzun uzun yoğurmayın, yoksa kurabiyeler sert olur, ele yapışmayan zaman yoğurmayı hemen burakın.


5dakika dinlendirdikten sonra, hamuru iki bezeye bölün ve masayı biraz unlayarak,bezeleri merdaneyle  açın.Kurabiye kalıbı ile,yada bardak ağzı yardımıile hamuru kesip fırın tepsisine düzün.Kutabiyelerin üzerine hiç bir şey sürmeden 190 derecelik isıtılmış fırına gönderin ve  12 dakika pişirin.



Son resimde kurabiyelerin hazır hali.Gördüyünüz gibi kurabiyeler çok kızarmamalı,yalnız hafif reng diyişdirmeli.İsterseniz kurabiyelerin ilk sıcaklığı çıktıktan sonra üzerlerine pudra şekeri serpe bilirsiniz.Benden size yalnız orijinal tarifi ile rusların Haşhaşlı Karıncalar kurabiye tarifini sunmak idi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder