kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Arda Türkmenden İslak kek tarifi

   Arda Türkmenın sunduğu yemek programını kaçırmadan izliyorum.Ardanın yakın günlerde yaptığı Soslu İslak kek tarifini hemen not defterime almışdım ve bu gün nihayet vakit bulup yapa bildim.Bu kek, üzerine dökülen sosuyla normal keklere ğöre daha yumuşak bir tadı var.İslak olması şerbetli tatlı sevenlerinde tercih etmesini sağlıyor.İslak,yumuşak,kakaolu...mmm:)))




İslak kek tarifi için gerekli malzemeler :
5 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
2 su bardağı un
3 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 adet limon kabuğu (ben koymadım)
Sosu için:
1 su bardağı süt
2yemek kaşığı  sıvıyağ
1 yemek kaşığı kakao 
yarım su bardağı toz şeker 

1.Şeker ve yumurtaları rengi açılıncaya kadar çırpın. 




2.Ardından sıvı yağ ve sütü ilave edip, çırpmaya devam edin.





3. Un, kakao, kabartma tozu ve vanilya ilave edip spatula ile karıştırın. Ben 1cimdikde tuz attım.







Hamuru yağlanmış ve hafifca unlanmış kek kalıbına dökün. 180 derecede önceden ısıtılmış fırında 30 dakika pişirin.



Sosu için, gerekli tüm malzemeleri sos tenceresine ilave edip, karıştırın ardından ateşin üzerine alıp kaynayıncaya kadar karıştırarak pişirin. Kenara alıp soğutun.




Kekiniz fırından çıktıktan sonra 5 dakika dinlendirip, dilimleyin. Soyuyan sosu kekin üzerine her tarafine gelecek şekilde gezdirin ve çekmesini bekleyin.





Arzuya göre keki hindistan ceviziyle süsleyip serviz edin.Yumuşacık,hafif,nemli kekimiz hazır.Afiyet olsun!Blogumda başga kek tariflerini gözden geçirmek için buraya tıklayın.


13 yorum:

  1. Çok güzel ellerinize sağlık en kısa zamanda denemek istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım beyenirsiniz)

      Sil
  2. çok güzel görünüyor. Eminim lezzeti de öyledir,ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet,lezzeti tam yerinde !)

      Sil
  3. çok kolay bir tarif teşekkürler Mihriban hanım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet,kolay ve lezzetli ))

      Sil
  4. Yaptim guzel oldu. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beyendiyinize sevindim Damla hanım)

      Sil
  5. Bende yaptım suanda yiyoruz,teşekkürler Mihriban hanım !

    YanıtlaSil
  6. Süper oldu! Teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Tarifi en yakın zamanda deneyeceğim

    YanıtlaSil