kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Peynirli mini Kruvasan

Yine sevgili Oktay ustanın tarifi.Peynirli mini Kruvasan.Hamurun içinde hem dil peyniri hem beyaz peynir var.Ben malesef dil peynir koymadım ( bitmiş),bence peynirlerin ikisini de koysanız daha lezzetli sonuc olur.Ailem kruvasanları beyendi,yumuşacık,tuzlu,tam bir sabah kahvaltılık poğaça çeşidi.


Peynirli mini Kruvasan için gerekli malzemeler:
3su bardağı un
yarım paket yaş maya (ben kuru maya kullandım)
yarım çay bardağı zeytin yağı
1çay bardağı süt
2yemek kaşığı tereyağı
50gr dil peyniri (ben koymadım)
100gr beyaz peynir
1yumurta
tuz,su



Unu derin bir kaseye almak,tuzunu koymak.Üzerine dil ve beyaz peyniri rendelemek.Ortasını havuz gibi açıb yaş mayayı,yumurtanın akını,oda sıcaklığında yumuşamış tereyağını koymak.Mayanın üstüne zeytin yağı ve sütü dökmek.Ortadakı sıvı malzemelerle önce mayamı eritmek.Kenardakı malzemeleri ortaya katıp yoğurmak.Gerekirse bir az da su eklemek.


Hamuru özleşene kadar 3-4dakika yoğurarak kulak memesi yumuşalıgda bir hamur elde etmek ve 4 eşit bezelere bölmek.Tezgaha un serperek servis tabağı büyüklüyünde hamur açmak.Şekilde görühdüyü gibi 8 eşit üçken şeklinde bölmek.Geniş kenarından başlayarak rulo şeklinde sarmak.




Kruvasanları tepsiye düzmek,üzerine yumurta sarısı sürmek ve mayalanmaya burakmak.Önceden isıtılmış 180 derecelik  fırında üstü kızaranadek pişirmek.



Harika bir hamur işi,ben beyendim !Blogumda başga hamur işlerini bir gözden keçirmek isterseniz buraya tıklayın,çay saatı tarifler ise burada.

3 yorum:

  1. Какие аппетитные круассаны, спасибо, попробую испечь по Вашему рецепту!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Здравствуйте Лидия) Спасибо за отзыв,круасаны и вправду вкусные,надеюсь и Вам они понравятся!

      Sil
  2. Merhabalar, ben geldim yeni gördüğüm sayfanıza uğramak istedim.
    Bu tarifi ben de denemiştim uzun zaman oldu ama, gerçekten tadını hiç unutamadım süperdi:)))
    Ben de beklerim sizi sayfama büyük bir keyifle:)))
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler...

    YanıtlaSil