kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Oturan pide (Ayşe Tüterden)

Samanyolu televizyonunda senelerdi  izlediyim Oktay Ustanın "Yeşil Elma" mutfağına bu günlerde sevgili  Ayşe Tüter konuk oldu ve ilginc bir hamur işi yaptı - Oturan pide. Tarif o kadar ilgimi çekti ki, programı izleye izleye pideni kalkıp yaptım.Sonuc harika oldu - yumuşak bir hamur, nefis lezzet.


Oturan pide tarifi için gerekli malzemeler:
hamuru için
1su bardağı süt
1çay bardağı sıvı yağ
1paket yaş maya (ben kuru maya kullandım)
2çorba kaşığı toz şeker
1yumurta akı
tuz
aldığı kadar un
içl için
1adet haşlanmış patates
100gr lor peynir(ben kullanmadım)
tuz, karabiber
1.  Maya ilık sütün içinde eritilir.Yağ,şeker ve yumurta akı eklenip 5 dakika dinlenmeye burakılır.Tuz ve aldığı kadar un eklenip yumuşak hamur yoğrulur.






2.İç için haşlanmış patates ve diger malzemeler iyice karıştırılır.

3.Hamur bezelere ayrılıp unla açılır.Uzun büyük kareler kesilir, karenin uç kısmına iç harc koyulur.Karenin ucuna yumurta sarısı sürülür ve rulo yapılır.



Rulo dik tutulur ve üstüne el ile bastırılır.



Oturan pideler tepsiye düzülür, üzerine yumurta sarısı sürtülür ve 180 derecede üstü kızaranadek pişirilir.




Blogumda yaptığım diger hamur işi tarifler için buraya tıklayın.





1 yorum:

  1. mihriban hanım yaptım güzel oldu,tarifleriniz için tşekür ediyorum ellerinize saglık

    YanıtlaSil