kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Maden sodalı ekmek

Ailem için tez tez ekmek yaparım.Özellikle pazar kahvaltısında kendim yaptığım ekmeyi sunmayı seviyorum.Eşim köy tereyağıyla sıcak ekmek yemeyi çok sever))
Deyişik ekmek tariflerim var,hepsini zaman zaman yapıyorum.Maden sodalı ekmek tarifi ailemin en sevdiyi,o yüzden benim sıkca yaptığım tariflerden biridir.
Maden sodasıyla yapılan ekmekler pufuduk olur.



Maden sodalı ekmek için gerekli malzemeler :
maden suyu   2bardak
un                 4bardak
zeytin yağı     3yemek kaşığı
kuru maya     2çay kaşığı
toz şeker       1yemek kaşığı
tuz                1çay kaşığı
üzeri için :
sıvı yağ         1yemek kaşığı
yumurta        1adet

Maden suyu orda temperaturunda olmalı,ben ekmeyi yapmazadan 1 saat önce şişeyi ocağın kenarına koydum.
Derin bir kaseye unu eleyin.Tuzunu koyun.Unun ortasında bir çukur açın və mayayı,toz şəkərini,zeytin yağını ekleyin.



Maden suyunu azar azar ekleyerek yumuşak, neredeyse ele yapışan bir hamur elde edin.Hamurun yumuşak olması çok önemli.
Hamurun üzerini örtüp mayalana kadar bekletin.




Ekmeyi bişireceyiniz tepsiyi iyice yağlamak.Mayalanmış hamuru tepsiye kaldırmak ve elimizle şekil vermek.


Üzerine 1 yemek kaşığı sıvıyağla çalınmış yumurtayı sürtmek,parmak uclarınızla çok da derin olmayan delikler yapmak,arzuya göre susam serpmek ve önceden 180derecede isıtılmış fırında üstü kızaranadek pişirmek.





Blogumda başga ekmek tarifleri bir gözden geçirmek isterseniz buraya tıklayın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder