kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Tavuklu Bulgur Pilavı

Türk mutfağından öyrendiyim ve çok da sevdiyim tariflerden biridir bulgur pilavı. Bizim azeri mutfağında bulgur hiç kullanılmıyor, ben mesela bulguru ilk Türkiyede denedem. Denedim ve çok da beyendim. Şimdi ailem üçün tez tez bulgur pilavı yapıyorum. Pirinc pilavı kadar ağır gelmiyor bana, doyurucu ve pekde lezzetli bir yemek.Tavuklu Bulgur Pilavı'nın tarifini Oktay ustanın programında izlemişdim.


Tavuklu Bulgur Pilavı
1adet tovuk göysü
1adet kuru soğan
1-2adet domates
1yemek kaşığı biber salçası
yarım çay bardağı sıvı yağ
1,5su bardağı bulgur
2su bardağı su
pul biber, karabiber, tuz


Ben bulguru önceden yıkayıp 10-15 dakika islatmayı tercih ediyorum.

Tavuk göyüsü küpler halinde doğranır ve suyunu salıp çekene kadar yağsız tavada pişirilir.




Etler suyunun tamamını çekene yakın küp doğranmış soğan eklenir ve karıştırarak 1-2 dakika pişirilir.


Suyunu çektikten sonra üzerine yağ ve biber salçası eklenerek bir süre kavrulur.Tuz, karabiber, pul biber ve en son küp doğranmış domatesler eklenir. Domates yumuşayana kadar kısık ateşte  pişirilir.



 Son olarak bulgur ve su eklenir, karıştırılır ve kaynamaya burakılır. Kaynayınca tencerenin ağzı kapatılır ve kısık ateşte suyu çekilenedek pişirilir. Ocaktan alınıp, demlenmeye burakılır.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder