kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Oktay ustadan Patatesli rulo börek

Yemek programları sunucularından en çok sevdiyim ve davamlı izlediyim tabi ki Oktay ustadı. İçten, samimi, sıcak kişiliyile rağbetimi kazanmış.Artık yıllardı Oktay ustanı seyr edirem, tariflerini deftere kayd ediyorum. Patatesli rulo böreği ben sık sık yaparım,umarım, ustanın bu tarifini siz de beyenirsiniz.


Patatesli rulo börek
hamuru için 
1su bardağı ilık süt
1su bardağı su
1su bardağı ayçiçek yağı
1yemek kaaşığı sirke
1çay kaşığı tuz
aldığı kadar un

arasına sürmek için 
2yemek kaşığı ayçiçek yağı

içlik
2adet patates
1yemek kaşığı tereyağı
tuz, karabiber

üzerie sürmek için
yumurta sarısı
çörekotu
1. İçlik için patatesleri haşlamak, ezmek, tereyağı, tuz ve karabiberi eklemek.
2.Verilen malzemelerden yumuşk hamur yoğurmak. Yaklaşık 3-3,5su bardağı un ekledim.Üzürine temiz bez örtüp 5-10 dakika dinlendirmek.Ben hamuru 2 eşit parçaya böldüm ve birini derin dondurucuya koydum, bir başka sefere yapacam.


3.Hamuru merdaneyle açmak, üzerine fırçayla ayçiçek yağı sürtmek ve zarf şeklinde kapatmak.
Üzerini streç filmle kapatıp, 10 dakika buzdolabında bekletmek.



4. Dinlenmiş hamuru oval şekilde açmak ve uzun kenarına iç harçtan yerleştirmek.Hamuru rulo şekilde sarmak.Üstüne yumurta sarısı sürmek, çörekotu serpmek ve 180 derecelik fırında üstü kızaranadek pişirmek.



Börek yapmayı severim, çocukların beslenme çantalarına koyarım, eşimde sever, o yüzden  sık sık yaparım. Blogumda da yaptığım böreklerin ve poğaçaların tarifini kaç kere paylaşdım, bakmak isterseniz eger buraya ve buraya tıklayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder