kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Muzlu kek

Masanın üstünde karalan muzum vardı ve internetden bir muzli kek tarifi araşdırdım. Sonuçtan çok memnun kaldım. Böyle ki, ben ve çocuklarım nemli kek severiz. Aynen biz sevdiyimiz gibi oldu : puf gibi yumuşacık, nemli.Tarifde ceviz yoktur,yapma aşamasında içimnen kekin hamuruna ceviz koymak geldi ve çok da iyi yapmışım, ceviz çok yakışdı bu tatlıya.



Muzlu kek için gerekli malzemeler :
100gr tereyağı
1yetişmiş muz
yarım su bardağı pudra şekeri
2yemek kaşığı kakao
1çay kaşığı karbonat
yarım su bardağı un
1adet yumurta(yumurtanız çok küçükse 2adet)
4doluyemek kaşığı labne
1.Geniş bir kaseye unu, kakao, karbonatı elekten geçirmek.

2.Blenderin kasesine doğranmış muzu ve labneyi koymak. Blenderi çalıştırmak.

3.Oda sıcaklığında olan tereyağını pudra şekeriyle iyice çırpmak. Yumurtayı ekleyip bir daha çırpmak.

4. Alınan karışıma unun yarısını koyup karıştırmak.

5.Muzlu püreni eklemek ve karıştırmak.Bu aşamada ben ceviz koymak kararladım ve hemen cevizleri elimle iri parçalara bölüp koydum.

6. Kalan unu da ilave etmek ve karıştırmak.Yağlanmış ve hafif unlanmış fırın kabına hamuru döküp fırına göndermek. 180 derecede 30-40 dakika pişirmek. Hazır olup olmadığını bir kürdanla kontrol etmek.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder