kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Elmalı cevizli kek

Ben elma ceviz cütlüyunu keklerde pek severim. Sizler için yapılışı biraz enteresan olan bir elmalı kek tarifi sunuyorum. Bu tarifle evinizde her zaman olan malzemelerle kolay, lezzetli ve pamuk kadar yumuşak bir kek yapa bilirsiniz.


Elmalı cevizli kek için gerekli malzemeler:
un                        170gr(1bardak ve 3tepeleme yemek kaşığı)
ceviz iri dövülmüş  150gr(1bardatan biraz fazla)
toz şeker               250gr(1,5bardak)
vanilya                  1paket
elma                     2adet
kabartma tozu       1çay kaşığı
karbonat               1çay kaşığı(karbonat evde yoksa 2çay kaşığı kabartma tozu koyunuz)
yumurta                3adet
yarım limonun suyu
tuz 1 cimdik

Elmaların kabuklarını soyun, çekirdekli kısmını çıkartın ve küçük küplere doğrayın. Hemen üzerlerine yarım limonun suyunu sıkın, karalmasınlar diye. Şekerin tamamını elma küplerin üzerine ilave edip karıştırın ve 1 saat bekletin(tarçında koymak olar, ben unutdum).




Geniş bir kaseye unu eleyip, kabartma tozuyla ve karbonatla karıştırın ( evet, bu tarifde hem kabartma tozu hem karbonat var ),1cimdik de tuz koyun.




1saat geçtikten sora(bu sürede şekerler baya bir eriyir) elmaların üstüne yumurta sarıları, vanilyayı ekleyin ve tahta kaşıkla iyice karıştırın.


Unu ilave edip yine karıştırın. Katı bir karışım olacak. Bu aşamada ceviz parçalarını koymak gerekir, ben unutdum, en son koydum.


Böyle bir karışım olur işte.


Yumurta beyazını 1 cimdik tuzla sert kar beyazı olana kadar çırpın. Dikkat ! Beyazları çırptığınız kap kuru olmalı ! 


En son çırpılmış yumurta beyazı 2 aşamayla kek karışımına ekleyin ve kaşıkla karıştırın. Karışımı kek kalıbına dökün (benim kalıbım 21sm) ve 180 derecelik fırında üstü kızaranadek (yaklaşık 35 - 40 dakika) pişirin.




Gördüyünüz gibi puf gibi kek olmuş ! Pişmiş keki 5 dakika kalıpta dinlendirin, sonra ters çevirerek, kalıptan çıkartın. İsteye göre üzerine pudra şekeri serpin ( ben serpmedim, fazla şekerli sevmem diye))
Arkadaşlar, blogumda başga bir elmalı kek tarifi de var, tarif için buraya tıklayın, başka kek tarifleri için buraya

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder