kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Cevizli tokat çöreyi

Televizyonlarda yayınlanan yemek tarifi içeren yemek programlarını izlemeyi seviyorum.Favorilerim de var - Jamie oliver,Nigella lawson,Gordon Ramsay, Arda Turkmenin programalarını kaçırmadan izliyorum. Show Tv'de yeni yayınlanan Nursel'in Mutfağı adlı yemek programınıda takip ediyorum. Programda deyişik yöresel yemek tarifleri ilgimi çekiyor. Cevizli tokat çöreyi tarifi bana o kadar ilginc geldi ki, hemen yapmayı karar verdim! Çok beyendim, harika yumuşacık bir börek oldu.



Cevizli tokat çöreyi için gerekli malzemeler :
2 su bardağı ceviz
- yarım paket yaş maya
- 3 su bardağı süt
- 11 su bardağı un
- 3 adet yumurta
- 3 tatlı kaşığı toz şeker
- 3 tatlı kaşığı tuz
- 1 su bardağı sıvıyağ
- 250 g tereyağ

İlık süte yaş maya ufalanarak ilave edilir ( yaş mayam olmadığından, ben kuru maya kullandım). Oda sıcaklığında bekletilen 250 g tereyağ,1 su bardağı sıvıyağ, toz şeker, tuz, 3 adet yumurta (1 tanesinin sarısı daha sonra üstüne sürülmek için bir kenara ayrılır) mayalı süte eklenir.Karıştırırlır. 
11 su bardağı un ilave edilip yumuşak ele yapışmayan hamur yoğurulur. Üstü sitreçlenir ve mayalanması için  ortalama 1 saat bekletilir.







Dinlenen hamurun üzerine 2 su bardağı iri parçalara ufalanmış ceviz dökülür ve hamurla özleşecek şekilde alttan üste doğru karıştırılarak hamurla harmanlanır(cevizler hamura yoğururken karıştırılsa hamurun rengi  siyah olacak).
Cevizli hamur iri bezelere ayrılır. Elle tatlı tabağından biraz daha küçük olacak şekilde açılarak üzerine sıvıyağ gezdirilen tepsiye yerleştirilir.Üzerilerine yumurta sarısı  sürülür ve 200 derecede önceden ısıtılmış fırına verilir.Ben böreyin üstüne haşhaş serptim, tarifde olmasa bile.






 Cevizli tokat çöreyi böyle olur. Ailem çok beyendi, sizede tavsiye ediyorum. Blogumda sunduğum başga börek tarifleri için buraya tıklayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder