kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Yoğurtlu karbonatlı hamurdan börek

Arkadaşlar, siz bu böreye bayılacaksinız ! Evet, abartmıyorum, bayılacaksiınız! Nedenmi ? Pratik, mayasız, pofidik, yağ çekmeyen, çabuk başa gelen, lezzetli... Hala ikna ede bilemedimmi ? O zaman tarifin adım adım çekdiyim fotograflarını izleyin, belki o zaman fikir deyişdirisiniz... Eminim, yoğurtlu karbonatlı hamurdan börek tarifi sizin tarif defterinizde yer alacak!

Yoğurtlu karbonatlı hamurdan börek için gerekli malzemeler :
yarım bardak yoğurt (süzme deyil )
1adet yumurta
4yemek kaşığı ayçiçek yağı
1çay kaşığı karbonat
1çay kaçığı toz şeker
yarım çay kaşığı tuz
aldığı kadar un ( yaklaşık 1,5 bardak)
içlik : istediyiniz harc ola bilir
kızartmak için sıvı yağ


Derin bir kaba yoğurtu, yumurtayı, sıvı yağı, tuz ve toz şekeri koyup, çatalla yada çırpma teliyle karıştırıyoruz.


Üzerine karbonatı ilave edip, bu sefer hafif karıştırıyoruz. Karıştırınca, yoğurt maden suyu gibi "coşuyor" , pıtır pıtır oluyor.


Şu aşamada azar azar un ilave ederek, ele yapışmayan bir hamur elde edin. Ben önce bir bardak un ilave etdim, kaşıkla karıştırdım, sonra hamur elde edene kadar azar azar un ilave etdim. Dikkat ! bu hamuru uzun uzun yoğurmaya gerek yok, tam tersi, hamur oluşunca, hemen yoğurmayı burakmak gerekir, aks halde börekler acı tad veriyor, sert oluyor.




 Hamuru 5 dakika dinlenmeye burakın. Sora, hamurdan büyük ceviz büyüklunde toplar ayırın, yuvarlayın. Her bezeni el ile yastılayın, yani açın ( tezgahı unlamaya gerek yok, hamur yumuşak, yapışmayan ) ortasına iç harcınızdan koyun, uçları iyice kapatın, cimdikleyin, ters çevirip tezgaha burakın, başga bezeleride aynen yapın.



Kızartma tenceresine yağı koyun ve ısıtın. Isınan yağa börekleri burakın ( önce yağa kapattığınız kısmı burakın ) ve arkalı önlü kızartın. Kızaran börekleri havlu kağıtın üzerine alın.Yagda pişmesine rağmen asla  yağ çekmeyen yoğurtlu karbonatlı hamurdan börek hazır !


Blogumda başga nefis börek tariflerini gözden keçirmek isterseniz buraya tıklayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder