kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Kıymalı cevizli milföy böreği

Oldugca kolay, zahmetsiz, lakin çok lezzetli bir börek. Sizler zaten bu böreyi yapıyorsunuzdur, amma ben kendimden böreyin içliyine bir az ceviz katdım, hemde iri parçalara dövülmüş ceviz. Ceviz kıymaya, böreye nasıl yakışırmış !


Kıymalı cevizli milföy böreği için gerekli malzemeler :
milföy hamuru
hazır kıyma
ceviz
tuz,kara biber
kırmızı pul biber
arzuya göre maydanoz

Böreyin içini hazırlamak için cevizleri iri iri dövün. Sebzeyi (ben keşniş kullandım ) ince kıyın. Hepsini kavrulmuş kıymaya ekleyin, tuz, baharatları koyun ve karıştırın. İçlik hazır.


Milföyu merdane ile çok ince olmayacak şeklinde açın. Hamurdan kareler kesin, her karenin ortasına içlik koyup, üçken şeklinde kapatın ( ben uc kısımlarına bir az yumurta akı sürdüm, pişerken börekler açılmasın diye).



Böreklerin üzerine yumurta sarısı sürün ve önceden 190 derecede isıtılmış fırına gönderin. Üstü kızaranadek pişirin.
Kıymalı cevizli milföy böreğimiz hazır. Mutlaka böreği cevizle yapmayı deneyin, gerçekten lezzetli !
Blogumda başga börek tariflerini gözden keçirmek isterseniz, buraya tıklayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder