kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Kutlet - İran usulü kuru köfte tarifi.

Bu gün İran mutfağından sizlere kuru köfte tarifi sunuyorum - kutlet. Nedir kutletin adi bildiyimiz türk kuru köftesinden farkı ? Genellikle, İran mutfağında yemeklere tad vermek amacıyla çeşitli baharatlar - safran, zerdeçal, tarçın, kuru limon ve s. kullanılır. İran köftesinin harcınada tarçın, zerdeçal gibi baharatlar eklenir. Lakin bu yemeyin yapılma yönteminde bir önemli fark var - köfteye bolca potates rendeleniyor, hatta bazen kıyma miktarından daha fazla.

Kutlet için gerekli malzemeler :
250 gr yağlı kıyma
1adet soğan
1-2 adet patates (daha da fazla ola bilir)
baharatlar : karabiber, kırmızı toz biber(ben pul biber kullandım), zerdeçal, tarçın
kızartmak için ayçiçek yağı


Ben yağlı koyun eti kıyması kullandım. Eti soğanla et makinesinden geçirin. Kıymaya bütün baharatlatdan koyun. Yalnız tarçın konusunda dikkatlı olun, tadı kokusu yoğun olduğu için et yemeklerinde her kes beyenmeye bilir,bu damak zevkine bağlı, o yüzden çok az koymayı tavsiye ediyorum. Benim çocuklarım acı sevmediklerinden, ben kırmızı pul biberi çok az koydum köfteye.





Patatesi rendenin iri gözünden geçirin. Bu yerde uyarmak istiyorum. Ben orijinal tarife göre yaptım, yani patatesi rendeledim, lakin çocuklarım hiç sevmedi : " kaş ki kıyma makinesinden geçirseydin, bu ne, sanki köftenin içinde ip varmış gibi !"... Rendelenmiş patatesi kıymaya ilave edip harcı iyice yoğurmak gerekir. Gördüyünüz gibi, İran kuru köfte harcına bayat ekmek nede yumurta vurulmur, o yüzden, köfteler kızarırken dağılmasın diye, mutlaka harcı çok iyi yoğurmak gerekir, yaklaşık 10 dakika. Sonra da 1 saat buzdolabında dinlendirmek gerekir. Harc iyice soyumalı !



Dinlendirilmiş köfte harcını buzdolabında alıyoruz ve ceviz büyüklüğünde parçalara ayırıp  oval şeklini veriyoruz. Köfteler kızğın yağda kızartılır.


Bu tarif blogumda İran mutfağına dair ilk tarif. Gerisi gelsin mi ?İstermisinz ?İran mutfağına dair baya bilincliyim. Sorulariniz veya istekleriniz varsa, yorumlar yazın. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder