kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Çikolatalı muffin

Ben pasta süslemeyi pek beceremem. İyi pandispanya yaparım, anca süs vermek bana göre diyil. Ne yapsamda, en son pastam Piza Külesine benzer))) O yüzden muffin yapmağı tercih ediyorum, bin defa kolay, pratik, süs meseleside çok kolay, üzerine pudra şekeri veya rengli şekerler serpip, ortaya iyi bir iş çıkarmak olar. Yılbaşı gecesi içinde pasta diyil, çikolatalı  muffin yaptım.Müsafirlerimden tam not aldı, tarifle sizinle de paylaşıyorum)


Çikolatalı muffin için gerekli malzemeler :
100gr bitter çikolata (50% kakaolu)
100gr tereyağı
3adet yumurta
5yemek kaşığı toz şeker
2tepeleme yemek kaşığı un
1çay kaşığı kabartmaa tozu
1cimdik tuz
Sos tenceresinin içine tereyağı ve çikolatayı ekleyin, çok kısık ateşte eritin (bunu su buharındada yapa bilirsiniz). Çikolatayı yakmamaya özen gösterin.


Yumurta ve toz şekeri iyice çırpın


Yumurtalı karışımın içine un ,tuz ve kabartma tozunu eleyin, karıştırın.


Erittiyiniz çikolata-tereyağı karışımını dökün ve çok az çırpın.Muffin kaplarına 2-2,5 yemek kaşığı hamur dökün.Ben üzerine rengli şeker serptim, dilerseniz fındık, hindistan cevizi kullana bilirsiniz.



Önceden 190 derecede isıtılmış fırına koyun ve 12-15 dakika pişirin. Fazla saklamayın fırında, muffinler kuru olur ( mutfak saatınız varsa, kurmayı unutmayın).

Arkadaşlar, blogumda başga muffin tarifleri gözden geçirmek isterseniz, buraya tıklayın. Yorumlarınızı bekliyorum, yılbaşı sofra için siz yangi tatlıyı yaptınız ?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder