kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Ananaslı kek

Yılbaşı sofrası için yaptığım alışverişden bir sürü malzemeler kalmış, mesela konserve ananas. Tavuklu cevizli salata yapacaktım, ne vakit ne de kendimde güc bulamadım artık. Bir kaç gün bundan önce bir rus yemek blogunda " Ananaslı kek tarifi"ni görünce, dolabımda konserve ananasın olduğu aklıma geldi ve hemen kalkıp yaptım !

Ananaslı kek için gerekli malzemeler :
3-4 dilim konserve ananas
1 su bardağından 1parmak az ananas suyu
2 bardak ve 2yemek kaşığı un (300gr)
1 bardak tozşeker (175gr )
2 adet yumurta
125gr tereyağı
3 yemek kaşığı hindistan cevizi
2 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı tarçın (ben kullanmadım)

1bardak=200ml



Konservayı açın ve suyunu bir bardağa dökün. Ananasları çok da küçük olmayan küplere dilimleyin.



Geniş bir kaseye un, kabartma tozunu eleyin, buraya tuz, toz şekeri ve hindistan cevizi ekleyin, kuru malzemeleri iyice karıştırın.




Ortasını havuz gibi açıp yumurtaları, oda sıcaklığında olan tereyağını,vanilyayı ekleyin, tahta kaşıkla iyice karıştırın (tarifde böyle yazılmış,ben kaşıkla pek başarılı olamadım, elimle yaptım bu işi)




Böyle olmalı sonuc. İri kum taneleri gibi. Şimdi ananas suyu ve küp doğranmış ananasları eklemek, yine tahta kaşıkla karıştırmak.





Fırın kabını iyice yağlamak ve hafif unlamak, hamuru kalıba döküp, 180 derecede yaklaşık 50-55 dakika pişirmek. Hazır olup olmadığını kürdanla kontrol etmek.



Fırından çıkan keki ilıtıp, sonra ters çevirerek, kalıptan çıkarmak ve tam soyumasını beklemek. Dilimleyerek servis yapmak. Meyveli kekler seversiniz eger, blogumdakı başga meyveli kek tariflerini gözden keçirmenizi tavsiye ediyorum.

6 yorum:

  1. canım harikasın ya çok lezzetli görünüyor kek. adım adım fotoğraflaman da çok büyük kolaylık olmuş. birazdan yapmaya başlıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim ! umarım beyenirsin ))

      Sil
  2. Tarif ölçüleriniz kafamı karıştırıyor, bardakla yazın lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama herkesin bardağı farklı boyutlarda,ondan başga tepeleme ve silme olayı var. Mesela 1 bardak un farklı ağırlıklara sahip olabiliyor. Hatta bardağa unu basarak doldurursanız farklı, basmadan doldurursanız farklı ağırlıkta oluyor. Sevgiler))

      Sil
  3. kek islak mi oluyr yoksa kurumu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok islak olmuyor, isterseniz ananas suyunu yarım bardaktan bir az fazla koya bilirsiniz.

      Sil