kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Yılbaşı Koyun kurabiyesi

2015 yıl Çin takvimine göre Koyun yılı. Bu sebepten yılbaşı kurabiyelerini Koyun şeklinde yaptım. Çok eylenceli, hoş, şipşirin bir kurabiyeler oldu. Koyun kurabiyelerini hemde yılbaşı sofrasına bir süs gibide kullana bilirsiniz. Bence bu kurabiyelere hem çocuklar, hemde müsafirleriniz bayılacak !



Yılbaşı Koyun  kurabiyesi için gerekli malzemeler :
100gr tereyağı
1adet yumurta
2su bardağı un
1yemek kaşığı kakao
1çay bardağı pudra şeker
1tatlı kaşığı kabartma tozu
1cimdik tuz


İlk önce bir kaseye unu elemek, kabartma tozunu ve tuzu ilave etmek. Harmanlamak.






Geniş bir kaseye oda temperaturunda olan tereyağı, pudra şekeri ve vanilyayı koyun. Elinizle iyice pudra şekerinin yağa yedizdirilmesini sağlayın. Yumurtayı ekleyin (tarifde 1 yumurta, ben tarifi iki porsiyon yaptığım için, 2 yumurta ekledim) ve iyice harmanlayın.






Şimdi unlu karışımı azar azar ekleyerek, yumuşak bir hamur yoğurun. Tarifdeki 2 bardak az veya fazla gelebilir, o yüzden unu yavaş yavaş ekleyin ve  hamuru yoğurarak, kıvamını kontrol  edin.



Hamurdan mandarina büyüklüyünde parça koparın, kakaoyu ekleyip tekrar yoğurun. Hamurları 30 dakikalık buzdolabına kaldırın.





Sade hamurdan küçük parçalar koparıp, yuvarlayın. Bu yuvarlakları yan yana koyarak, koyun bedeni şeklini verin. Kakaolu hamurdan şekilde göründüyü gibi, koyunun kafasını, kulaklarını ve ayaklarını yapın. Kürdan yardımıyla koyunun gözlerine, kulaklarına ve ayaklarına şekil verin.Bence resimde nasıl yapmak gerekdiyi iyice anlatmışım, diyilimi ?

daha yakından

Kurabiyeleri 180 derecede önceden isıtılmış fırında 15 dakika pişirin. Bu da Koyuncukların pişmiş halı. Yılbaşı sofrasına yakışan tarifmi sizce ?


Arkadaşlar, blogumda başka kurabiye tarifleri de gözden keçirmek istersiniz, buraya tıklayın.

Benim deyerli okucularım, blogumun müsafirleri, bir yılın sonuna gəldik. Türkiye için zor bir yıl, bunu biliyorum, çünki güzelim Türkiyede baş verenleri yakından takip ediyorum ve çok üzülüyorum olanlara. Umarım, Yeni Yıl Türkiyeye huzur ve barış getirecek. Bunu kalpten istiyorum ! İnşallah.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder