kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Tulum peynirli kolay poğaça

Türk televizyonlarında yayınlanan yemek programlarını sıkca izliyorum. Tulum peynirli kolay poğaça tarifini bir programdan aldım. Yapılışı o kadar kolay ki, hemen kalkıp yaptım. Sizde hem leziz hemde pratik bir poğaça yapmak isterseniz mutlaka bu tarifi deneyin.

Tulum peynirli kolay poğaça için gerekli malzemeler:
1su bardağı yoğurt
yarım su bardağı sıvı yağ
1paket kabartma tozu
1cimdik tuz
un aldığı kadar
içlik tulum peynir

Derin bir kaseye yoğurtu ve sıvı yağı alın. Üzerine tuz ve kabartma tozunu ekleyin, elinizle karıştırın.



Yoğurt çürük çürük olacak hemen.

Unu yavaş yavaş ekleyerek ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğurun.


 Ben bir 5-10 dakika hamuru dinlenmeye buraktım tezkahın üstünde. Hamurdan iri ceviz büyüklüyünde parçalar kopartın ve her bezeyi elinizle açın, içine peyniri koyup, kapatın. Kapattığınız yer altta kalacak  şekilde tepsiye dizin. Üzerine yumurta sarısı sürüp önceden isıtılmış 190 dereceli   fırında üstü kızaranadek pişirin.




Arkadaşlar, bu tarifi poğaçaları yaptığım gün bloguma ekledim. Ertesi gün kahvaltıda kalan poğaçanı yemek istedim, bayatlamış. O yüzden bu bilgiyi paylaşmak istedim. Evet, bu tarifle yapılan poğaça çabuk bayatlıyor, haberiniz olsun. Bende bilmiyordum))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder