kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Nutellalı muffin

     Açığı desem, sonuc beni hiç etkilemedi. Daha yumuçak, daha leziz bir tatlı beklerken, orta yumuşaklıkta, az şəkərli (bana az gəldi ) , çok islak olmayan ( ki ben islak kekleri severim ) muffinler çıktı fırından. Ne bir Nutella canavarları olan kızlarım, ne ben ( ki tam bir tatlı hastasıyım) sonuctan memnun kalmadık.
     Ama yinede tarifi paylaşmak istedim, okucularımdan belki az şekerli ( şekerini azacık fazla koymak olar ) ve çok nemli olmayan kekler seven olur diye. Hem... Muffinleri dün pişirdim, bu sabah kahvaltısında hepsi bitdi :))


Nutellalı muffinler için gerekli malzemeler :
10 yemek kaşığı un
1su bardağı Nutella
3adet yumurta
1paket kabartma tozu (orijinal tarifte kabartma tozu yok, amma ben koydum, ne olur, ne olmaz :))
1cimdik tuz

Kekleri  yapmadan 1 saat önce Nutellayı buzdolabından çıkarttım ki, yumuşasın ve bardağa koymak daha kolay olsun. Belelikle 1 bardak Nutellaya ihtiyacımız var.


Bir kaseye un ve kabartma tozunu elemek. 1 cimdik tuz koymak.


Kuru malzemeleri karıştırmak.


Çırpma kabına yumurta ve nutellayı eklemek.


Mikserle 2-3 dakika çırpmak

Elenmiş un karışımı yumurtaya eklemek


Hafifce harmanlamak , amma tam diyil, muffin hamurunu uzun uzun karıştırmağa gerek yok, muffinler sert olur.

Hamuru muffin kaplarına kaşık yardımıyla koymak (kapları tam doldurmayın, yarısına kadar ). 190 derecelik fırında 12-15 dakika pişirmek. Fazla kaçırmayın, tatlınız sert ve kuru olur.



Böyle olur Nutellalı muffinler. Yukarıda dediyim gibi, keklerin şekeri bana az geldi, üzerine bolca  pudra şekeri serptim. Elinizin altında ceviz yada fındıx varsa, keklere koyun, daha lezzetli olur.


Blogumdakı başga muffin tariflerini  bir gözden keçirmek istersiniz eger, şuraya , Nutellalı tarifler içinse  şuraya tıklayın.
Sevgili müsafirlerim, blogum bir kaç aylık, daha bebek sayılır )), lakin beni hiç yalnız burakmadınız, hep yorumlarla beni heveslendirdiniz.  İyiki varsınız !!! Peki türkçem nasıl ? Tarifleri iyi anlatabilir miyim ? Belki beni kırmamak için bu konuyu hiç açmıyorsunuz... )))

4 yorum:

  1. bence türkçeniz gayet iyi , başarılarınızın devamını diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler ! kayb olubsuz, uzun zamandı yoksunuz )

      Sil
  2. iyi anlatıyorsunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler ! rahatladım ))

      Sil