kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Labneli ay çöreği ( Sahrap Soysaldan )

  Blogumda Sahrap Soysaldan artık bir kaç tarif vermişim. Ay çöreyi tarifini Sahrap hanım Star TV de yayınlanan "Melek" programında yapmıştı. Tarif o kadar pratik, o kadar kolay ki, hemen kalkıp yaptım. Nerdeyse 20dakikaya hazır oldu ayçöreklerim.Sonuc harika, her kese tavsiye ediyorum. Yalnız ben içliyi deyişik yaptım. Sahrap Hanım ceviz parçalarından içlik yapmıştı, ben çocuklarımın isteyi ile çikolata koydum. Siz hangi içlik tercih ediyorsanız, onu koya bilirsiniz - Nutella, marmelata, reçel...


Labneli ay çöreği için gerekli malzemeler :


1küçük paket labne (200gr)
100gr tereyağı
2bardakdan bir az fazla un
İçlik
 iri parçalara bölünmüş ceviz ( ben çikolata parçaları koydum )
Malzemeler bu kadar. Dedim ya, çok pratik tarif )) Ne tuz, ne yumurta...

Önce tereyağını eritmek ve ilınmaya burakmak

Geniş bir kaseye labne peyniri koymak ve erinmiş tereyağını eklemek


El ile harmanlamak, yağı peynire yedizdirmek




Şimdi unu eklemek gerekir. Ben önce 1 bardak un ekledim, harmanladım, sonra azar azar unu ilave ederek, hamuru yoğurdum. Nerdeyse 2 bardakdan bir az fazla un gerekir.


Yumuşacık,poaça hamuru gibi bir hamur elde etmek gerekir. Hamuru fazla yoğurmayın,ayçörekleriniz sert alınır.


Hamuru mandarina büyüklüyünde bezelere bölmek, yuvarlamak.


Her bezeyi yuvarlak şekilde açmak (açarken ben hiç un kullanmadım, hamur yeterince yağlı) Dört yere bölmek


Alınmış her üçgenin geniş tarafına bir çikolata parçası koymak ve ay çöreyi şeklinde bükmek


Ay çöreklerini tepsiye düzüp, üzerine yumurta sarısı sürmek ve
190 derecelik fırında üzeri kızaranadek pişirmek



Sahrap Soysaldan   yaptığım başga tariflerine   burada baka bilersiniz.

4 yorum:

  1. bu tarif için teşkkür ederim, iki kere yaptım )) emeyinize sağlık, resimler harika !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyendiyinize sevindim ! Teşekkür ederim yorumunuz için, bir daha beklerim ))

      Sil
  2. ilginc bir tarif kabartma tozu da yok?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz )) Evet, banada ilginc geldi, o yüzden denemek istedim. Kabartma tozu yok tarifde evet. Yine beklerim, yorumlarınızı esirgemeyin lütfen ))

      Sil