kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

İtalyan ekmeyi Stirato

Bayıldım ! Tek bir kelime ile harika ! Derikleri görüyormusunuz ? Ekmeyin içi pamuk gibi, dışı kıtır kıtır... Stirato bir İtalyan ekmeyi, o mehşur Çiabatanın akrabası sayılır )) Sayılır, amma fark var. Hem tadında, hem yapılış yönteminde.


Italyan ekmeyi Stirato için gerekli malzemeler
un 400gr
su 300ml
instant maya yarım tatlı kaşığı
1 cimdik tuz
Bu tarifte ölçüler çok önemli, o yüzden bardakla vermiyorum ölçüleri.


Önce unu tartmamız gerekir. Tam 400gr una ihtiyacımız var



Geniş bir kaseye unu elemek



İnstant mayayı ve tuzu eklemek.




Kuru malzemeleri iyice harmanlamak


Suyunu koymak. Dikkat ! Su sıcak deyil, ilık deyil, souk olması gerekir ! Bu küçük detayı dikattan kaçırmayın. Yani suyu masadakı sürahiden alıp, ilıtmadan,  hamura ekleyeceksiniz.


Şimdide kaşıkla unla suyu harmanlamak gerekir, ancak tam diyil, yani bildiyimiz hamur ekmeyi yoğurmamak gerekir. Yalnızca su unla karışsın, yeter

Böyle bir karışım elde etmeniz gerekir, kiyas için özür dilerim, çamur gibi, ele yapışan.


Kaseyi streçle kapatıp, 10-12 saata kadar rüzgarın olmadığı yere koyun, mesela fırının içine (çalışmayan fırının içine tabi ki :)))


Vakit geldiyi zaman karışımı bolca unlanmış tezgaha alın. Göründüyü gibi hamur kendini tutmuş, akmıyor, lakin hala ele yapışan halde.


Hamuru elimizle  dikdörtken şeklinde yayıyoruz


Dikdörtkenin geniş kısmının önce bir tarafını ortaya katlamak, sonra o biri kısmını birinci katın üstüne katlamak.


Böylece hamurumuz rulo şekline getirilir.


Ruloyu iki yere bölmek.


Uçlarını içe doğru yuvarlayın. Üzerine bir havlu serin ve 30 dakika dinlenmeye burakın.  Fırını 250 derecede çalıştırın , altda içi su ile dolu tepsi koyun. Yani,  ekmeklerimiz suyun buharında pişecekler.


Zaman dolduğunda rulonun iki uc kısmından tutarak , tepsiye kaldırın. Kaldırarken, uçlarını hafifca uzatın tepsiniz boyuna göre ( ekmeyin ismi de burdan gelir "stirare" italyanca uzatmak demek).

Benim tepsim küçük olduğundan, ben ekmekleri ayrı ayrı pişirdim, siz ikisini bir defaya pişire bilirsiniz, fırınınız büyükse eger. 250 derecede üstü hafif kızaranadek pişirin ( yaklaşık 30 dakika sürer).


Böyle olur Stirato. İçi yumuşak, dışı kıtır kıtır. Çok beyendim, tafsiye ederim.




Off, arkadaşlar, bu tarifi anlatmak çok zor geldi bana. Acaba iyi anlata bildimmi ?

6 yorum:

  1. tek kelimeyle harika !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. böyle yorumlara ihtiyacım var ! teşekkür ederim ))

      Sil
  2. Süper süper süper.
    Resimler anlatım. Deneyeceğim mutaka

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay teşekkür ederim !!! böyle yorumlar beni gerçekten çok mutlu ediyor )) Türkcem pek iyi deyil, o yüzden endişe ediyorum doğru anlatabildim mi diye ? Bir daha teşekkür ederim, yorum yazan parmaklarınız dert görmesin ))

      Sil
  3. Merhaba. Un tam buğday unu mu acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım,tam buğday unu)

      Sil