kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Ev yapımı sütlü tereyağlı ekmek

Küçük idim, 10-11 yaşımda. Babam her pazar kahvaltısı için kalkıp fırında pişmiş ekmek alırdı. Severdik pazar kahvaltısında sıcak, kenarları kıtır kıtır olan ekmeyi.Bi gün o ekmeyin içinden bir böcek çıktı.Şok oldum.O gün bu gün ben dışarıdan alınan ekmeyi yemiyorum ve nede almıyorum. Küçükken annem yapardı, şimdide kendim yapıyorum.Çeşit çeşit ekmek tariflerim var. Ara sıra sizlerle paylaşacam onları.Ha, bu günlerde  italyan ekmeyi tarifini paylaşmışdım sizinle - Stirato (tarif için tıkla). Bu gün sütlü ekmek tarifini sizinle paylaşmak istedim. Tabi ki ev yapımı!))

Ev yapımı sütlü ekmek için gerekli malzemeler :
4 su bardağı un
1,5-2 su bardağı ilık süt
1yemek kaşığı tereyağı(oda sıcaklığında)
2tatlı kaşığı instant maya
1yemək kaşığı toz şeker
1tatlı kaşığı tuz

Sütü ve tereyağını bir tencereye alın, ocağa koyun. Tereyağı eriyince, altını kapatın.





Süt çok sıcaksa, ilıtın.



Unu derin bir kabın içine alın, instant maya , tuz ve şekeri ilave edin, harmanlayın.



İlık sütü una yavaş yavaş dökün ve kulak memesi yumuşaklığında  hamur elde edene geder yoğurun. Üzerine sıvı yağ sürtün, bir bezle kapatın ve rüzgar olmayan bir yerde 1 saata yakın saklayın.







Dikdörtken kek kalıbın içine yağlı kağıt koyunuz ( kağıt yoksa, kalıbı iyice yağlayın) ve hamuru döküp yayın. Bezle kapatıp, 20 dakika bekletin.190 derecelik fırında 25-30 dakika pişirin. Ekmeyin üzeri hafif kızarmalı.





Arkadaşlar, blogumda başga bir ekmek tarifi de var - Stirato (italyan ekmeyi),  çok da beyenildi , gözden keçirmek isterseniz, buraya tıklayın, blogumdakı başga hamur işleri tarifleri için buraya. 

2 yorum:

  1. Slm ekmeğin üzerine birşey sürülmüyormu ellerinize sağlık cok görünüyor

    YanıtlaSil
  2. Selam Gülbahar hanım, hoş geldiniz)) ekmeğin üzerine hiç bir şey sürülmüyor,böyle bir tarif))

    YanıtlaSil