kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Etli sebzeli mücver

 Mücverden daha kolay ve daha pratik bir yemek var mı acaba ?)) Her türlüsünü yaparım mücverin - sebzeli,  terevezli, etli... Bu günki tarif evde dünnen kalan pişmiş eti deyerlendirmek adına harıka bir çözüm. Yapılışı 10-15 dakika sürer, pek doyurucu ve lezzetli. Yanında isterseniz benim gibi patates püresi, isterseniz arpa şehriyeli pilav vere bilirsiniz.


Etli mücver için gerekli malzemeler :
haşlanmış et  200gr
yumurta 1-2 adet
sebze (maydanoz yada dereotu) 3-4 dal
un 1-2yemek kaşığı
galeta unu 1yemek kaşığı
yoğurt 1-2 yemek kaşığı
tuz ve karabiber
1.Eti  küçük küçük parçalara ayırmak. Ben bu işlemi hep Rondoda yapardım, malesef  parçalayıcım kırılmış... ((( 
2. Sebzeleri ince ince kıyın.





3. Butun malzemeleri kaseye koymak : parçalanmış et, sebze, yumurta, un, yoğurt, galeta unu.


4. Tuz ve karabiber eklemek


5. Harcı iyice harmanlayın. Yumuşak kıvamda bir harc elde etmeniz gerekiyor. Çok katı olursa  1 adet yumurta yada yoğurt ekleyerek , kıvamını ayarlayın. Yok, eger cıvık olmuşsa, o zaman bir iki kaşık un yada galeta unu koyun. Harcın tuzunu kontrol edin.


6. Geniş bir tavaya yarım santim yüksekliğinde yağ koyup, kızdırın (ben ayçiçek yağı kullandım, bir azda tere yağı ekledim , 1 yemek kaşığı kadar  ) Mücver harcını yemek kaşığıyla yağa koyup, hızlıca yayin ve kızgın yağda her iki terefi altın renge dönene kadar kızartın.


Not: ben mücvere kabartma tozu yada karbonat koymadım, ancak bu arzuya bağlı, isterseniz un ile biryerde  kabartma tozuda ekleye bilersiniz.

2 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ! Sitenize keçit yaptım, çok güzel ve kaliteli, başarılar diliyorum . Yine beklerim ))

      Sil