kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Mayasız yoğurtlu poğaça

 
Bu poğaçaları seveceksiniz, eminim ! Mayasız, kolay ve çabuk yapılan , yumuşacık  bir poğaçaları beyenmemek mümkün diyil. Basit, her evde bulunan malzemelerle yapıla bilir. Bunları ister içli, isterseniz içsiz pişirebilirsiniz. Bu gün ben içsiz tercih etdim, pişen poğaçaları ortasından kesip, çocuklarıım için krem peynir ve domatez koyarak sandviç yaptım. Kendim  poğaçaya frambuaz reçeli sürerek yedim.




Mayasız yoğurtlu poğaçalar için gerekli malzemeler :

yarım su bardağı yoğurt (sulu kısmından)
1yemek kaşığı kabartma tozu
1adet yumurta
4yemek kaşığı ayçiçek yağı
1tatlı kaşığı tuz
2su bardağı un
poğaçaları bulamak için 2-3 yemek kaşığı galeta unu

1. Yoğurtu , sıvı yağı ve yumurtanı yoğurma kabına alıp karıştırın.




2. Başka bir kaba unu eleyin, kabartma tozunu , tuzu ekleyip, kuru malzemeleri karıştırın.







3.Unu azar azar ekleyerek, yumuşak ele yapışmayan hamur yoğurun.10 dakika dinlenmeye burakın.







4.Hamuru 6 parçaya bölüp, yuvarlayın. Bu aşamada hamurları elinizle bastırarak daire şeklinde açıp, ortasına her hangi içlik koya bilirsiniz. Ben sade yaptım, hiç bir içlik koymadım.


Hamur parçalarını galeta ununa bulayın ve tepsiye dizin. 200 derece isıtılmış fırında pembelesinceyedek pişirin.






 Blogumdakı başka poğaçalar tariflerine  bakmak  istersiniz eger burayı tıklayın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder