kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Krep nasıl yapılr ?

Evdeki basit malzemelerle bir çırpıda yapabileceyimiz ve sabah kahvaltılarımızın vazgeçilmezi krep nasıl yapılıyor ? İşte tüm ayrıntılarıyla tarifi benden))






krep için gerekli malzemeler

2 adet yumurta
1y.k. şeker (silme)
1t.k. tuz (silme)
1 bardak su ( bardak=250ml )
1bardak süt
1bardak un ( gerekirse 1-2 y.k. ilave etmek )
3y.k. sıvı yağ




1.Derin bir kaba yumurtaları kırın.





2. Şekerini ve...




... tuzunu atın.



3. İyice çırpın.





4.Suyu ve...




sütünü koyun






5.  Unu eleyerek ekleyin





pürüzsüz olana kadar karıştırın.





6. Son olarak sıvı yağını ilave edin.





Krepin kıvamı akıcı bir bulamac gibi olmalı. Gerekirse un ekleyerek, koyultabilirsiniz,  yada su koyarak, aça bilirsiniz. Krep hamurunu 10 dakika dinlendirin.





Krepler teflon yada seramik tavada ( yapışmaz yüzeyli )  pişirilirse, işler daha kolay olur)).  Ben  kreplerimi hep şu seramik tavada bişiriyorum. Bu benim sevimli bir tavam,  elim ona alışkan )))
Tavayı iyice isıtmak gerekir. Bu önemli !





7. İsınmış tavaya 1y.k. sıvı yağı dökün





bir peçeteyle yağı tavaya sürün




Hamurdan tavaya döküp (bir kepçede kullana bilersiz) , tavayı hafif eyerek , hamurun  eşit şekilde  yayılmasını sağlayın.



Once bir yüzünü pişirin ( ben bu delikleri seviyorum))) , sora...



 ters çevirin ve diger yüzünü pişirin.





Tüm hamuru bu şekilde pişirin. İşde benim bin bir delikli kreplerim böyle olur. Siz hala krep nasıl yapılır bilmiyorsunuzmu ? )))))



2 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor.Deneyeceğim.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim)) Sonucunu banada yazarmısınız, merak ediyorum) Sevgiler.

      Sil