kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Kaşarlı sucuklu poğaça

Türk yemek site ve bloglarını sıkca takip ediyorum. Oradan bir sürü tarif denemişim. Kaşarlı sucuklu poğaçaların tarifinide bir yemek sitesinde gördüm. Çocuklrarım sucuğu sevdiyi için, hemen yapmak kararına geldim. Puf gibi yumuşacık, doyumlu bir poğaçalar alındı.


Kaşarlı sucuklu poğaça
hamir 
1su bardağı süt
1su bardağı su
1paket yaş maya (ben kuru maya kullandım )
1bardak eritilmiş tereyağı
4y.k. toz şeker
2t.k. tuz
un aldığı kadar
içlik
sucuk , kaşar rendesi
ben malzemeleri yarıya böldüm, yani daha az yaptım
1. Bardağın içine şeker ve mayanı koydum

İlık suyu mayaya  ekledim


karıştırıp, mayanın kalkmasını bekledim.


2. Kaseye unu eledim, tuz ilave etdim.


Geniş bir kaseye ilık sütü dökdüm


şekerini de ekleyip, karıştırdım.




Mayayı ilave etdim


unu azar azar ekleyip, hamuru yoğurmağa başladım. Hamur bir az toplanınca, eritilmiş yağı ilave etdim



Yağı ekleyince, hamur cıvık olur, pütür pütür

bir az un koydum

 ve yumuşacık, kulak memesi kıvamında hamur elde etdim.


iyice yoğurdukdan sora, mayalanmaya buraktım (1 saat )


sucukları minik minik doğradım.


Hamurdan kiçik parçalar kopartım



içine sucuk ve kaşar rendesi koydum.

Uclarını bükdüm ve tepsiye düzdüm




 200 derecelik fırında üstü kızaranadek pişirdim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder