kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Düşbere - azeri mantısı

  Azeri mutfağından muhteşem bir tarif - Düşbere. Aslına bakarsınız, düşbere mantının bir növü. Amma, inanın bana, olağanüstü lezzetli ! Düşbereye  merak bir çoğunda "Yahşi cazibe"dizisinden sonra oyandı. İşde bu harika azeri yemeyinin tarifini sizlere sunuyorum. Yorumlarınız benim için çok önemli.




Düşbere
1. Geniş  tencereye bir kemik parçası koyun, suyunu ilave edip, kaynamasını bekleyin. Kaynayınca kefini mutlaka alın ki, çorbanın suyu şeffaf olsun. Tuzunu ilave edip, orta ateşte 2-3 saat pişirin.

2. Şimdide Düşberenin hamurunu yoğurmak gerekir. Un, su, tuz. Miktar vermeyecem, evdeki kişi sayına göre elinizi tutun. Mesela ben 4 kişilik  porsiyona  1 bardak un, 1ç.k. tuz ve yeteri kadar ilık su ile yaptım. Mayasız, çok sert olmayan, ancak cıvıkda deyil,  bir hamur yoğururuz, yalnız ben hamura 1-2 y.k. sıvı yağ koyurum, hamur daha elastik olur. Bir 10 dakika hamuru dinlendirin.


3.İç harcı için 150-200gr orta yağlı kıyma, 1 adet soğan, tuz ve karabiber. Bunları iyice yoğurmak. Yalnız harc çok sert, kuru olmamalı, böyle olmasın diye, harca azacık su ilave etmeyi tavsiye ediyorum. Ayni zamanda çok cıvıkda olmamalı. Azeri mantısının harcına tuz ve karabiberden başga hiç bir baharat koyulmur. Harcı 10 dakikalık buzdolabına koyun ki, bir az kendisini tutsun.

4. Hamuru oklova ile ince, 1mm kalınlığında açın. Küçük ( 2x2 cm yada bir az büyük ) kareler kesin, aynen türk mantısında olduğu gibi.



Karelerin ortasına 1 nohut boyda içlik koyun ve kenarlarını bükün.


Önce iki karşı küncleri yarım ay şeklinde bir biri ile birleşdirin, sonra o biri uclarını.




Mantıları az unlanmış bir tepsiye yada tahtaya düzün.


5. Şimdide düşberenin suyunu hazırlayalım. Kemiyi suyundan çıkarın ( kemiyi artık kullanmıyoruz ) , suyunu süzün ve yine geniş tencereye koyun. Tencereyi ateş üzerine koyun, 1 cimdik safran atın. Orta ateşte suyun kaynamasını bekleyin ( ateş gür olursa, kemik suyu bulanık olur ).  Safran yerine  1 rendelenmiş domates koyula biler. Tuzuna bakın, gerekirse tuz ilave edin.


Su kaynamaya başlayınca, mantıları birer birer suya koyun. Koyarken, bir iki defa kaşıkla hafif karıştırın ki, mantılar bir birine yapışmasın. Ateş hep orta olacak, çok kaynatmayın, görüntü hiç hoş olmaz.


Mantıların suyun üzerine çıkmasını bekleyin. Ondan sonra 6-7 dakika daha pişmesini bekleyin.  Sakin karıştırmayın !


Pişen mantıları suyu ile birlikte kaselere koyun. Üzerine koyulan baharat yöreye göre deyişir. Bazi yörelerde kuru nane, bazi yörelerde sumak serpilir, sarımsaklı yoğurt koyanda var ( sarımsaklı yoğurtu özellikle kış mevsiminde tavsiye ediyorum, can isıtır ))) . Benim doğulup ve yaşadığım ilçede Düşbereye taze keşniş koyulur.  Siz nasıl tercih edersiniz ? Azeri mantısını hangı baharatla  yada sebze ile yemeyi tercih edersiniz ?



Azeri mutfağından blogumda başga bir tarifde var - Gutab ( azeri çiy böreyi ).

20 yorum:

  1. çok güzel bir mantı , ben Bakuda yemiştim, hakkatten güzelmiş))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beyendiyinize sevindim, teşekkür ederim ))

      Sil
  2. azeri mantısını beğendim , maşallah çok becerikli hanımsınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eminem sizde öylesiniz! çok teşekkür ederim ! ))

      Sil
  3. ellerinize sağlık, harika bir görüntü! çok da güzel anlatmışsınız)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim ! peki deneyecekmisiniz ?

      Sil
  4. cok guzel olmus ellerinize saglik, Hollanda’dan selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selam söyleyen sağ olsun ! yorumunuz için teşekkürler )

      Sil
  5. harika gorunuyor, ellerinize.

    YanıtlaSil
  6. ne kadar güzel anlatmış,aşamaları resimlemişsiniz

    YanıtlaSil
  7. teşekkür ederim, beyendiyseniz ne hoş bana ! böyle yorumlar benim için çok kıymetli )

    YanıtlaSil
  8. emeğinize ve ellerinize sağlık, güzel anlatmışsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuba hanım yorum yazdığınız için çok teşekkürler, benim için çok önemli. Blogumu ara sıra ziyaret etmeyi unutmayın)))

      Sil
  9. harika birşey bu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, evet çok lezzetli ))

      Sil
  10. ne kadar güzel anlatmışsınız,canım çekti)))))))))))))))

    YanıtlaSil
  11. mükemmel bir görüntü

    YanıtlaSil
  12. Great recipe and lovely pictures!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. I'm glad you found my blog. Thank you!)))

      Sil