kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Sebzeli ve kaşar peynirli krep.

 Kahvaltı için pratik doyurucu tarif - sebzeli ve kaşar peynirli krep . İlginc olan şu ki, sebze ve peynir çiy krep hamurun içine konulur ve öylece tavaya dökülüp, pişirilir. DEnemenizi tafsiye ediyorum, ailem çok beyendi.





Sebzeli ve kaşar peynirli krep

Krep için

1 su bardağı un
1 su bardağı su
1 su bardağı süt
2 adet yumurta
2 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
5 yemek kaşığı sıvı yağ
3-4 dal sebze ( ben keşniş kullandım, biz azeriler severiz keşnişi, siz dereotu ve ya maydanoz da koya bilersiniz, sert kısımlarını yok ama )
 kaşar peyniri ( ben 50gr koydum).

1. Önce krepin malzemelerini karıştırarak, akışkan bir hamur elde edin. Hamurunuz çok sıvı olursa bir az un, çok katı olursa su ya süt ekleyin. 10-15 dakika bekletin.

2. Sebzeyi yıkayın ve  mutfak bezi üzerine serip, iyice kurumasını sağlayın. İnce kıyın. Kaşar peynirini rendeleyin.

3. Kıyılmış sebzeni ve peyniri krep hamuruna ekleyin, karıştırın.

4. Krep tavasını (ben seramik tava kullanıyorum) iyice isıtın ve yağlayın. Tavayı yalnız bir kes yağlamak yeter, hamurun içinde yağ var çünki.

5. Hamurdan bir kepce kızğın tavaya dökülür ve arkalı önlü pişirilir.

Sebzeli ve kaşar peynirli krep hazır. Krep sıcakken, üzerine bir az tere yağı çekilirse, çok daha lezzetli olur, tabi kilo derdiniz yoksa ))))




2 yorum:

  1. ne zamandır yapmıyordum krep, yarın sabah kahvaltısına yapmak farz oldu. sevgiler..

    YanıtlaSil