kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Mandalina kabuklu kurabiye

  Mandalina nefis kokulu bir meyve olduğuna göre ondan reçel, pelte ve marmelata yapmayı seviyorum. Kokusunu bütün mutfağa yayar... Akşam beş çayı üçün sade bir kurabiye yapmağı planlıyordum, bakdım evde vanilya bitmiş. Buzdolabımı açtım, bir limon alım diye ( kabuğunu kurabiyenin hamuruna rendeleyecektim), mandarina deydi gözüme. Aklımnan geçenləri artık tahmin ede bilersiniz... ))) İşde mandalina kabuklu kurabiyelerim.





mandalina    1adet
un                1,5 bardak
toz şeker      0,5 bardak
tere yağı      50gr
sıvı yağ        1y.k.
yumurta       1adet
kabartma tozu 1çay kaçığı
tuz               1 cimdik



1.Unu ve kabartma tozunu  bir kaba elemek, tuz koymak, kuru malzemeleri karıştırmak.

2. Mandalinanın kabuğunu bir geniş kaba rendelemek (beyaz yerini deyil). Bu kaba toz şekeri ilave etmek ve kaşıkla hafif karıştırmak ki, şeker mandarina kabuğunun kokusunu alsın. Yumuşak tere yağınını, sıvı yağını ilave etmek ve karıştırmak.

3. Yumurtayı yağlı karışıma kırmak, iyice karıştırmak.

4.Buna unlu karışımı azar azar ilave etmek ve yumuşak, ele yapışmayan hamur yapmak. Hamuru fazla yoğurmayın, kurabiyeler taş gibi çıkar. 30 dakikalık buzdolabına göndermek.

5.Dinlenmiş hamurdan küçük bezeler ayırmak, yuvarlamak ve tepsiye düzmek. 180 derecede üstü hafif kızaranadek pişirmek. Mandalina kabuklu kurabiyeler hafif soyuyunca üzerine pudra şekeri serpin.

4 yorum:

  1. Mandalina kurabiyeye çok yakışmıştır, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Egecim)) Evet , mandalina ve ya portakal kabuğu kurabiyelere , keklere çok yakışıyor , güzel bir aroma veriyor . Egecim, umarım bloguma sık sık uğrarsın))

      Sil
  2. Elinize kurabiyeyi çok severim çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim Hanife hanım ! böyle yahşi yorumlar benim için çok önemli ))

    YanıtlaSil