kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Gutab ( azeri çiy böreyi )

 Türk mutfağında çiy börek çeşidleri  çok, bunu biliyorum, bide azerice çiy börek tarifine ne dersiniz ? Yapılışı kolay ( tabi hamur açmağı bilirseniz eger :))), lezzetli azeri çiy böreyi  Gutab tarifi.



Gutab hamuru için

2 su bardağı un
1su bardağı ilık su
1y.k. ayçiçek yağı
1çay kaşığı tuz

içlik
200 gr orta yağlı kıyma
1baş soğan
2-3yemek kaşığı su
tuz, kara biber

kızartmak için yağ

üzerine sumax

1. İlk önce hamur yapmak. Unu bir kaba elemek, üzerine tuz serpmek. Ortada bir çuxur açmak, sıvı yağını koymak, azar azar su ilave ederek, hamur yoğurmak. Hamur ne çok sert, ne çok cıvık olmalı. Üzerini kapatıp, 5dakika dinlendirmek ki, açmağı kolay olsun.
2. Kıymalı harc üçün orta yağlı koyun eti 1baş soğanla et makinesinden geçirilir. Tuz, kara biber , bir az su ilave edilir ve iyice karıştırılır. 10 - 15 dakika buzdolabında bekletilir.
3. Hamuru portakal böyüklüyünde bezelere bölmek.



     Oklova ile ince yuvarlak şeklinde açmak.



Bir kahvaltı tabağını  hamurun bir kenarından ters çevirerek koymak ve hamuru tabağın genişliyinde bir daire şeklinde kesmek. Şekilde göründüyü gibi, bir bezeden 2 yuvarlak çıkdı. Bunun başga yöntemide var : hamuru küçük bezelere bölmek , her bezeyi tabak böyüklüyünde açmak. Size hangi yöntem kolay gelirse, öyle yapın)



 Dairenin yarısına kıymalı harcı elinizle yaymak, o biri hamur kısmını  kıymalı kısıma kapatarak , yarım ay şekline getirmek.  Kenarlarını bir çatalla ya elinizle bastırarak, yapıştırmak.



Kızartmak üçün yayvan bir tavanı ocağın üzerine alın, sıvı yağı dökün. Yağ iyice isındıktan sora börekleri arka ön çevirerek, orta ateşte  kızartın.

Gutabları  sıcak servis yapın , yanında da sumak verin. Azeri çiy böreyi böyle olur işde. Nasıl ? )))


11 yorum:

  1. ne güzel açmışsın hamuru , azeri kızı ! benim evimde oklova bile yok)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asuman hanım, teşekkür ederim)) Aslında hamur açmak o kadarda zor iş deyil, inanın bana, sizde kolay öyrene bilirsiz. Amma oklova almak şart ! :))))

      Sil
  2. Ellerine sağlık,nefis bir börek.Selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Birsen hanım, yorumunuz benim için çok önemli ))

      Sil
  3. Olmaz begenmedim kiyma pişmeden yemek olmaz bence kaldirin bu tarifi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amma kıyma çiy kalmıyor ki, börekleri o yüz, bu yüz orta ateşte kızartılan zaman zaten kıyma pişiyor. İnanın bana, hiç böreyin içindeki kıymanın çiy kaldığı olmamış. Bu tarifi kendimden uydurmamışım, çok eski bir tarif azeri mutfağından, ninelerimiz , annelerimiz hep yaptığı bir börek. Kıymanı hamurun üzerine ince yayarsınız , asla çiy kalmaz .

      Yine de sorularınızı ve yorumlarınızı bekliyorum, blogumun her bir musafiri benim için kiymetli ! Sevgiler )))

      Sil
  4. Bence tek kelimeyle harika ellerinize saglik. Basarilarinizin devamini diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy, teşekkürler !!! Böyle güzel yorumlar daha çok heveslendiriyor beni ! bloguma yine beklerim:))

      Sil
  5. Ben de kıymanın çiğ kalacağını zannediyordum ama herkes yaptığına göre doğrudur herhalde..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, hiç bir korkusu yok, gönül rahatlığı ile yapa bilirsiniz. Yorumunuz için çok teşekkür edirem Pinar, benimçin önemli ! Bir daha beklerem ))

      Sil
  6. hi ! Recipes in English

    YanıtlaSil