kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Patatesli peynirli gül poğaçalar.

     Bu gün sonbaharın geldiyini tam hiss etdim. Sabahtan beri yağmur ve rüzgar var, güneş bulutların arkasına saklanmış, hər yer souk ve karanlık. Fırında bir şeyler yapmak istedim. Nedense fırını çalışdırırken, bana bir huzur gelir. Hele evi fırından gelen iştahlı kokular bürürken...  Sabah dışardakı karanlığı görüp, bir poğaça yapmak istedim, hemde peynirli poğaça. Peynirli poğaça severim çünki.


Patatesli peynirli gül poğaçalar için gerekli malzemeler :

hamuru için
un             3.5 su bardağı
süt             1su  bardağı
zeytin
 yağı          0.5su  bardağı
yumurta    1 adet (sarısı üzerine)
şeker         2 tatlı kaşığı
tuz             1 tatlı kaşığı
yaş maya         yarım paket

1bardak = 250ml

iç harcı için

haşlanmış patates    3 adet
kaşar peyniri           150 gr

üzerine çörek otu

1.Yukarıda gösterilen malzemelerle kulak memesi kvamında bir hamur yoğurmak. Mayalanmağa burakmak.


2. Hamuru ikiye bölmek, her birini merdane ile ince açmak. Üzerine haşlanmış patates ve peynir rendelemek . Sık rulo şeklinde bükmek. Arzuladığınız ölçüde bölmek. Tepsiye düzmek, üzerine ayırdığımız yumurta sarısı sürtmek ve  çörek otu serpmek.

190 derecede isıtılmış fırında üstü kızaranadek pişirmek.


Sıcak sıcak servis yapmak.

 Not : ben bir sefere  hamurun yalnız bir kısmını pişirdim, o biri kısmını derin dondurucuya kaldırdım, bir kaç gün sonra pişirdim. Öylede ola bilir yani ))







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder