kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Kıyır poğaça.

   Türkiyeye her sene tatile gidiyorum. Her seferinde yeni yemekler, tarifler öyreniyorum ( öyreniyorum -  acaba türkcə yanlış mı, doğru mu ??? ))) .  Türk mutfağından sık sık yaptığım bir kaç yemekdən biri poğaçadır, həm də mayasız. Çok pratik bir şey bu yaa ))) . 20-25  dakikada hazırlayıp, çocukların okul çantasına koya bilirim.




yumurta        2
tərə yağı       250 gr
sıvı yağ        1 çay bardağı
yoğyrt          1 çay bardağı
tuz                1 tatlı kaşığı
şeker             2 tatlı kaşığı
kabartma
 tozu             1 paket
un                 aldığı gadar

içlik hazır kıyma


Ben yarım porsiyon hazırladım.
1. Bir kabın içine yumurta, yumşak tere yağı, sıvı yağ,  yoğurt,  şeker ve  tuzu koyup,  iyice karışdırın.

2. Karışıma azar - azar  un eleyerek, yumşak, ele yapışmayan bir hamur yoğurun. 5 dakika dinlenmeye burakın.

3. Mandarinadan bir az küçük ölçüdə bezeler ayırın, əl ile açıp, ortasına kıymayı koyun. Kıraklarını bükün ve tepsiye düzün. Üzerine yumurtayı sürün, çörek otu serpin ve 190 derecelik fırında üstü kızaranadek pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder