kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Dizmana.

   İlk defa Dizmana tarifini sevgili Sahrap Soysalın Ramazan mutfağı programında duydum. Sahrap hanım Dizmanaya ekşimek denen bir peynir çeşiti koyarak yaptı. Benim ekşimeyim yoktu,ben sade yaptım.Pamuk gibi yumuşacık poaça tadında bir lezzet.
  İnternetde araştırma yaptım, Dizmanaya göçmen böreyi de derler (balkan ya da arnavut göçmenlerine ait bir börekmiş).
Добавить alt к изображению в Blogger


Dizmana
hamur için gerekli malzemeler:

2su bardağı ilık süt
1çay bardağı ilık su
1çay bardağı sıvıyağ
1adet yumurta
1yemek kaşığı instant kuru maya
1yemek kaşığı şeker
1tatlı kaşığı tuz
aldığı kadar un

üzeri için sos malzemeleri:
yarım su bardağı yoğurt
1adet yumurta
yarım çay bardağı sıvıyağ

1.Yumuşaçık hamur yoğurun ve üzerini kapatıp,yaklaşık bir saat mayalanmaya burakın.
2.Mayalanan hamurdan cevizden biraz büyük parçalar halinde koparıp
elinizle yuvarlayın (bu aşamada hamur toprarının ortasını açıp içine peynir,kıyma veya başga içlik koya bilirsiniz) ve yağlanmış tepsiye yan yana dizin.
Bütün hamuru böyle hazırlayın.Tepside boş yer kalmasın.Yarım saat kadar dinlendirin.
3.Ardından bir kasenin içinde sos malzemelerini karıştırın ve hamurun üzerine her yerine gelecek şekilde bu karışımı dökün.
200 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pışırın.

  Dizmana özellikle sıcak yenirse çok nefis oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder