kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Tavada mayasız ve pratik Bazlama .

 Çok kolay ve pratik tarif bu. Oklova ile hamur açmak  bir az zaman ve sabır ister, hem her kes bunu iyi beceremeye bilir. Şimdi verdiyim Bazlama tarifinde mayasız, peynirli, sebzeli bir hamur yoğuruyoruz ve onu kiçik bezerele bölüb, elimizle inceltiyoruz, amma tabi yufka gibi ince deyil. Büyüttüyümüz bezeleri kızğın tavada yağzız o yüz, bu yüz kızartıyoruz.

Bazlama için gerekli malzemeler :
un          2 bardak
yogurt    1 bardak
şeker      1 cumdik
tuz         0.5 çay kaşığı
karbonat  0.5 çay kaşığı
kaşar peyniri    120gr
sebzeler
1. Önce sebselerimizi ince doğrayalım ( sebzeler islak olmamalı, onları iyice kurutun ). Ben keşniş koydum(biz azeriler keşnişi çok seviyoruz), ama siz istersiniz taze soğan ve ya maydanoz koya bilirsiniz.
2. Kaşar peyniri rendeden geçirin.
3. Bir iri kabın içine yogurtu koyun, şekeri ve tuzu ekleyib, iyice karışdırın. Sora karbonatı koyun ve karıştırın. Yogurt köpük-köpük olacak. Bu aşamada sebzeleri ve peyniri ilave edip, karıştırın.
4. Şimdi de azar-azar unu ekliyoruz ve yumuşacık, ama ele yapışmayan hamur yoğuruyoruz.Hamuru çok fazla ellemeye gerek yok, bir-iki el yoğurdunuz, yeter.
5. Bi 5 dakika hamuru dinletin ve kiçik bezelere bölün ( ben mandarina büyüklüyünde böldüm ). Elinizi hafifca yağlayın.Her bezeni elinizle yastılayın ve mümkün kadar ince açın.
6. Açtığınız bezeleri önceden ısıtılmış kuru tavaya atın (yağ koymuyoruz ) ve orta ateşte o yüz, bu yüz kızartıyoruz ( kızarırken bezeler bir az şişecek ).
Bazlamayı tavadan alar-almaz hemen yiyoruz. İsterseniz üzerine tere yağı çekin, isterseniz bal çekin. Yanında  taze demlenmiş çay olsun ama )))


6 yorum:

  1. kahvaltı için harika bir tarif

    YanıtlaSil
  2. hamurunu akşamdan yapsam sabah pişirsem bir sorun olur mu acaba? lütfen çabuk bi cevap yazın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi olar akşamdan yapmak. Hemen cevaplamadığım için özür diliyorum.

      Sil
  3. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arkadaşlar, blogumda benim iznim olmadan reklam amaçlı ilan ekleyemezsiniz

      Sil
  4. Merhabalar, Mehriban Hanım ben geldim yeni gördüğüm sayfanıza uğramak ve tanışmak kendimi de size tanıtmak istedim:)
    Bazlamalar nefisss görünüyor. Biz de çok yaparız tavada olsun saçta olsun, süperdir. Hatta sayfamda da paylaştıklarım oldu, ekmekleri, bazlama ve gözlemeler...
    Ben de beklerim sizi sayfama büyük bir keyifle:)))
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler...

    YanıtlaSil