kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Fırında omlet ( haşlanmış patates ile ).

 Akşamdan haşlanmış patatesim kalmışti, ziyan etmek istemedim. Açtım buzdolabımı, bir gözden geçirdim. Bir az sucuk, bir az sebze, ne bulduysam katdım bir-birine, üzerine yumurta ve süt karışımı döktüm, atdım fırına... Yaptım  Fırında omlet. Valllahi çok lezzetli, doyurucu bir omlet oldu. Hem de çok pratik.





Fırında omlet için gerekli malzemeler :
bu tarifte miktar yok, her şey improvize )))

  1.Önce fırını çalıştırayım (200 derece ) .

  2. Akşamdan kalmış 3 tane haşlanmış patatesleri küp-küp dograyıp bir kaba yıgın. Başga malzemelerinize de bu kaba atın. Mesela, ben kaşar rendeledim, bir az maydanoz, sucuk ekledim. Çok ezmemek şartıyla, hafifce harmanladım.

 3.Yaglanmış geniş bir fırın kabına yaydım.

 4. Bir kaba 2-3 yumurta çırptım ( malzemenizin miktarına bağlı ), 3-4 y. kaşıgı süt,  1y. kaşıgı da un ekleyip, bunları bir az çırpıb, tepsideki karışımın üzerine gezdirdim.

 Tepsiyi fırına atdım ve üstü köylü kızın yanakları gibi kızaranadek pişirdim. Çok kolay ve pratik bir tarif. Bogumda başga pratik tarifleri bir gözden keçirmek isterseniz, buraya tıklayın, kahvaltılık tarifler için buraya.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder