kurabiyeler,kekler ve daha neler

kurabiyeler,kekler ve daha neler

Bazlama ( Ardanın mutfağı ).

 Ardanın sunduğu programı ve onun tariflerini beyendiyimi bir kere söylemiştim ve hatta bloguma onun bir tarifini de koymuştum. Dün ailem ile birlikte Ardanın programnda Bazlamanın tarifini görünce, bu gün öylen yemeyine mutlaka bu tarifi  yapacağıma karar verdim. Bu da benim bazlamam.


Bazlama 
hamuru için gerekli malzemeler :
3 bardak un
1 - 1.5 bardak su
1 paket yaş maya
1 tatlı kaşığı tuz

 İç harcı için
200 gr beyaz peynir
dereotu ve maydanoz




1. Un, su ve maya ile yumşak, sert olmayan bir hamur yoğurdum. Mayalanmağa buraktım.

2. İç harcı için ispanağı  ince kıyıp, peynirle harmanladım.  Aslinda tarif dereotu ve maydanozlaydi, elimin altında yalnız ispanak vardı ( mutfağımın şefi ben deyilmiyim ? :)))

3. Hamur iyice kabardıkdan sora, tezgaha aldım ve ikiye böldüm. Her birini 1sm kalınlığında açdım ve ortasına iç harcdan koydum. Hamurun kenarlarını ortaya getirip bükdüm, ve hafifce  elimle  bir az üstünden bastım. Sora merdane yardımı ile parmak kalınlığında açdım ( çok sert basmayın ki hamur yırtılmasın).

4. Yüzü yapışmayan bir tavaya 2 yemek kaşığı sıvı yağ ekledim ve kızmağını bekledim. Açtığım bazlamayı yağa bırakıp, orta ateşte her iki tarafı iyice kızarttım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder